Sunday, May 22, 2011

fakta-fakta menarik - Bill Gates



sape yang tak kenal Bill Gates? pengasas Microsolf. Pernah memegang title 'the richest man in the world' selama beberape thun. Tapi sekarang beliau dah turun menduduki ranking ke-2. Turun satu anak tangge..huhu..
Tahun 2011, orang terkaya dunia ialah Carlos slim (Mexico)- boleh rujuk sini (wiki)

teman bukan nak share tentang si Carlos tue..tampalan kali nie teman nak share tentang fakta menarik yang ade pade pakcik Bill gates nie...kalau kome nak tau jumlah kekayaan beliau sekarang nie mencecah $56.00 BILLION. umo die dy baru 55 tahun..okay jom bace ape yang menarik pasal pakcik nie...layann...



1. Bill Gates menghasilkan US$250 setiap saat,sekitar US$20 juta sehari dan US$7.8 milion setahun! ( aku nak duit die seminit..haha )

2. Jika dia kehilangan atau hilang US$1 000, dia tidak perlu susah2 lagi untuk mengambilnya kembali kerana sama dengan waktu 4 saat untuk mengambil, dia sudah memperoleh penghasilan dalam jumlah yang sama. (hilang mcm x hilang je..)

3. Hutang nasional Amerika sekitar US$5.62 trilion, jika Bill Gates akan membayar sendiri hutang itu, dia dapat melangsaikannya dalam waktu kurang dari 10 tahun. (agaknye dulu-dulu bill gates pernah utang ngan Along x? )

4. Jika Bill Gates dapat menyumbangkan US$15 kepada semua orang di dunia tapi dia tetap dapat menyimpan US$5 juta sebagai wang sakunya. (tak kesah..janji ikhlas..huhu)

5. Michael Jordan adalah atlit yang dibayar paling mahal di Amerika. Jika dia tidak makan dan minum dan tetap membiarkan penghasilannya dan dalam masa setahun wang Jordan berjumlah US$30 juta, dia tetap harus tunggu sampai 277 tahun baru la boleh jadi sekaya Bill Gates sekarang.(Michael Jordan tersenarai dalam top 5 the wealthiest black american {rujuk sini})

6. Jika Bill Gates adalah sebuah negara, dia akan menjadi negara terkaya didunia iaitu ke 37 atau jadi syarikat Amerika terbesar nombor 13, bahkan melebihi kekayaan IBM.(Menarik bukan?)

7. Jika semua wang Bill Gates ditukarkan ke dalam pecahan US$1, kita dapat menyusunnya menjadi jalan dari bumi ke bulan, 14 kali ulang balik. (tu belom lagi tukar pade duit syiling 50sen..haha)

8. Akan Tetapi!Jika pengguna Microsoft Windows dapat mengklaim US$1 untuk setiap kali komputer hang@rosak kerana Microsoft, Bill Gates akan segera bankrup dalam waktu 3 tahun!(tiap kali hang jumpe bill gates yer..hehe)




p/s: jeles sebab xde or kite yang dalam list terkaye dunie..tapi xpe, orang kita kaya dengan budi bahasa..ha.haa~~
cr 2 BHO

1 comment:

faizlaster said...

nice sharing..tenganga jap aku baca..gaga..demn..bile nk nk kaya mcm dia kan??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...